epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Litterär baksmälla

Publicerad 2017-07-23 21:43:41 i Allmänt,

 
 
Jag har drabbats av litterär baksmälla!
 
Jaså, du vet inte vad det är? Det är när man har läst en bok som verkligen har gripit tag i en, fångat en och sen ska gå vidare med att läsa andra böcker - då är det liksom ingen som duger, ingen man fastnar för. Man blir rastlös och otålig att hitta något att läsa, men....ingenting händer. Så just nu är jag mellan två böcker och kommer mig ingenstans. Men sådana här situationer går ju över förr eller senare, det är bara att vänta ut dom. Under tiden får man se film, Facebooka eller kolla på dumburken. Kanske kika försiktigt i nån bok då och då för att se om någon fastnar. 
 
Som sagt, det finns en tid för allt. Och glädjen blir desto större när man väl hittar en bok att förlora sig i....

Kommentarer

Postat av: Bokfantast

Publicerad 2017-07-25 10:29:36

Det där känner jag igen :) Sist jag fick en sån där riktigt ruggig baksmälla var när jag läst klart Elena Ferrantes fantastiska serie om Lila och Elena. Då hade jag följt dem i fyra böcker och så var det plötsligt slut. Kände mig rent ut sagt deppig. Men nu är jag igång med läsandet igen, även om det lär dröja innan jag får en liknande läsupplevelse igen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela