epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Äntligen!

Publicerad 2017-07-27 21:08:27 i Allmänt,

 
 
 
Ja, egentligen ska man väl inte ropa hej förrän man är över bäcken som det heter, men jag tror faktiskt att min litterära baksmälla är över. Jag var till biblioteket idag för att lämna igen några böcker och eftersom jag hade en stund över innan jag skulle träffa någon så tänkte jag att jag kan ju lika gärna se om jag hittar nåt att läsa. Inte var förhoppningarna stora, men döm om min förvåning när jag faktiskt gick därifrån med två böcker! Den ena är The Shining av Stephen King. Jag har inte läst den tidigare och inte heller sett filmen, däremot har jag läst uppföljaren till den boken och den var mycket bra, liksom jag förstås hört enbart positiva omdömen om The Shining. Den andra boken var en biografi över Bob Dylan, en bok som verkar ta sig an det något prekära uppgiften att skildra den sanna Dylan, vilket ingen har lyckats med tidigare. David Dalton heter denna författare och jag fick intrycket att han tar sig an problemet från en annorlunda synvinkel. Har redan börjat läsa Kings bok och längtar tillbaka till den, vilket är ett bra tecken. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela