epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Resa sig igen

Publicerad 2016-10-29 01:34:19 i Allmänt, Bokrecension,

 
 
 
Oj, oj, oj! Vilket liv han har levt, Thorsten Flinck! I sin självbiografi Kom och skratta åt lilleputt (Bookmark, 2016) får man stifta bekanskap med en mycket intelligent outsider. På ett rappt - och vad som verkar vara för honom ett typiskt språk - berättar Thorsten om sitt liv. Han ger också en glimt av sina morföräldrars liv och man kan se tydliga likheter mellan Thorsten och hans morfar.
 
Det som är annorlunda med Kom och skratta åt lilleputt är att det finns korta kapitel där människor i Thorstens närhet får komma till tals. Det gör att man får perspektiv på ett sätt som man inte skulle ha fått annars.
 
Thorsten själv (även en del nära och kära) tror att han har vad man brukar kalla för   "bokstavsdiagnos" och jag tror också det efter att ha läst den här boken. Thorsten uppfattar saker på ett annat sätt, han tolkar, ser och förnimmer
 
Thorstens Flincks liv har varit ganska så tufft, men han har överlevt. Det är ett signum för Thorsten, att resa sig igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela