epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Återanvändning - Himlen

Publicerad 2016-10-28 20:22:17 i Allmänt,

 
 

 
 
 
 
Himlen är ett stort
bibliotek
med en massa djur.
Jag ska sakta och
njutbart 
strosa omkring bland
hyllorna -
ta ut en bok ibland
lukta, känna, se - läsa.
Medan ett lejon
följer mig och ett
lamm.
De som gått före sitter i
sofforna
läser med råttungar klängande
hundar lekande vid
fötterna
och elefanter strosande omkring.
Med vargar och getter i lek med
barn.
Allt i harmoni -
som det var tänkt.
Så är himlen för
mig. 
 
(Jag mår inte bra, så jag orkar inte skriva på bloggen. Av den anledningen kommer jag att åter publicera några inlägg från min förra blogg www.bokfjanten.blogg.se)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela