epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Snabbmat är gott

Publicerad 2016-11-30 09:41:37 i Allmänt, Bokrecension,

 
Så har det då hänt. Jag har provat en ny litterär genre, den s k romance-genren. Förr sa man tantsnusk, men det har blivit lite mer sofistikerat tror jag. Jag hade inga förväntningar och jag måste säga att jag blev överraskad.
 
Meredith Wilds Utvald (Bookmark, 2016, pocketutgåva) handlar om en ung kvinna - Erica - med skinn på näsan och som kan ta för sig, som träffar en minst lika stark manlig affärsbekant - Blake - och tycke uppstår som det brukar heta. Rättare sagt kan man nog säga att omedelbar åtrå uppstår, tycket kommer senare. Erica vill stå på egna ben i en mansdominerad affärsvärld, men Blake lyckas alltid komma i hennes väg och distrahera henne med sin sexiga kropp. Dom har fantastisk sex - jag skulle nog säga utomjordisk - men om deras förhållande kan fördjupas och fortgå, är inte helt självklart. Förutom Blake att brottas med, så har Erica händelser i sitt förflutna att hantera, för det förflutna kan göra sig påmind och dyka upp när man minst anar det.
 
Jag tycker boken är charmig. Det är ingen stor litteratur, men låtsas inte heller vara det. Det är underhållning helt enkelt. Jag skrattade ibland åt de otroliga sexuella övningarna och uthålligheten, för det var så uppenbart "litterärt" ibland, dvs inte alls verklighetstroget. 
 
Under tiden jag pluggade på universitetet, så pendlade jag den mesta delen av tiden. Med buss tog det ca en och en halv timme. Ibland pluggade jag på bussen, ofta passade jag på att sova, men ibland så köpte jag en s k kioskroman i centralhallens lilla butik på Universitetssjukhuset, där jag brukade kliva på bussen hem. Lagom till jag kom till min hemstad, så hade jag läst ut boken. Ofta var det läkarromaner, där en manlig läkare och en kvinnlig sjuksköterska blev kära i varandra. Det var bra böcker att ha på bussen, då hjärnan var slutkörd av föreläsningar och seminarier.
 
Romance är som snabbmat; gott ibland, men inte nyttigt i längden. Så vill ni bli roade och underhållna ska ni absolut läsa Utvald! Ni kommer inte att ångra er.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela