epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Spännande underhållning

Publicerad 2016-12-02 23:58:48 i Allmänt, Bokrecension,

 
 
 
Den andra delen i Meredith Wilds Hacker-serie heter Fångad. Liksom sin föregångare hör den till romance-genren. Det är lika mycket otroliga - och roliga - sexuella eskapader som i Utvald, men spänningsfaktorn är snäppet högre. I slutet av förra boken fick Erica äntligen reda på vem som var hennes pappa och det visar sig vara inte vem som helst. Det som från början såg ut att vara en lovande start på ett far-dotterförhållande utvecklar sig i Utvald till något helt annat. Det är heller inte bara sin far Erica måste hantera, utan även den man som för längesedan våldtog henne och som nu visar sig vara hennes styvbror. Samtidigt ska hon bygga upp sitt växande företag och hantera sin relation med Blake. 
 
Om man nu ska likna sådan här litteratur med snabbmat (som jag gjorde i inlägget om Utvald) så skulle man kunna säga att Fångad är en hamburgare med salsa, dvs lite mer sting (spänning) i sig.
 
Sådan här litteratur behövs, när man inte av olika anledningar orkar bry sin hjärna med något mer avancerat. Det är ingen stor litteratur, som sagt, men låtsas inte vara det. Det är ren underhållning och en stunds verklighetsflykt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela