epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Ett måste för Game of Thrones-fans!

Publicerad 2016-12-09 13:15:20 i Allmänt,

 
"Hans högt aktade och nådigaste majestät, Tommen den förste av hans namn,kung över andalerna och rhoyharerna och de första människorna, härskare över de sju konungarikena och rikets beskyddare önskas välgång tusenfalt liksom oöverträffad visdom, nu och för evigt, av Yandel, en ringa mästare i Citadellet." 
 
 
Ur förordet:
 
"Det sägs helt riktigt att varje byggnad uppförs sten för sten. Detsamma kan sägas om vetande, inhämtat och sammanställt av många historiker som var och en bygger vidare på sina föregångares arbeten. Vad en av dem inte känner till vet någon annan, och det är inte mycket som förblir okänt om man gräver tillräckligt djupt. Nu har turen kommit till mig, mäster Yandel, att bidra med ytterligare en sten till vetandets stora bastion. Under århundradernas lopp har den bygts på, både i och utanför Citadellet, med hjälp av oräkneliga händer och den kommer sannolikt att fortsätta på samma sätt." 
 
Mäster Yandel var en föräldralös pojke som växte upp i Citadellet. Vid 13 års ålder smidde han sin första länk. Hans törst efter kunskap har följt honom hela livet och han ville gärna dela med sig av sitt vetande till vanligt folk; vad som har hänt, hur och varför. Historien om Västeros är resultatet, en guldgruva för Games of Thrones-fans!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela